måndag 11 oktober 2010

Höstkort

Hejsan!


Helgerna går fort... nyss var det fredag, nu är det redan söndag kväll! Visserligen är jag ju ledig alla dagar i veckan, men det är ju så mycket mysigare när alla i familjen är hemma!

Idag var vi en "liten" sväng på IKEA och det finns en för er säkert redan bekant oskriven lag om hur man alltid kommer ut från IKEA med minst en sak man INTE hade tänkt att köpa... Och en annan sanning om IKEA är att det oftast är den kvinnliga delen av familjen som uppskattar besöket mest, eller hur är det hos er? :) Men jag är glad att Mattias följde med, för t ex trevligt fikasällskap, inte bara bärhjälp... ;) Ja, jo..han betalade en del av kalaset också...men jag betalade fikan! 10 pix för kaffe+kanelbulle x 2, sån matte gillar jag! :P

Vad vi köpte? Taklampa till Mirandas rum, ny skrivbordslampa till mitt pysselrum (den jag har är ganska kass, jag klippte fel pga det dåliga ljuset och kapade av en antenn på ett monster för ett tag sedan...) nya badrumsmattor ( det var det vi inte hade tänkt att köpa), fårskinn till Mirandas vagn och en hög med fina ramar. Vi har nämligen ett litet projekt på gång som innefattar ramar, foton och en tom vägg i trappen. Förhoppningsvis blir fotona framkallade snart. Det krävs dock att vi skickar in dem någon gång, och det märkliga är att det inte görs av sig självt...förstår ingenting... ;)

Nu har jag fått hem de nya Skymning Design-stämplarna jag har ritat! Jag är riktigt nöjd med dem och vad jag fick höra så var de rätt poppis på mässan i Karlstad förra helgen där de fick säljpremiär! *stolt så det ryker ur örona på mig* Och snart kommer de upp i Scrapgalens butik också! Här kan du förhandstitta på dem! :)

Avslutar för i kväll med ett kort med höststämning! Stämpeln är från mitt märke Skymning Design och finns i Scrapgalens butik här.





Jag färglade med akvarell på tub. För att få lite 3D-effekt på bokstäverna använde jag lite "Glossy Accents".
Sådär, nu ska jag skicka iväg kortet till Finland som tack för jättefina presenter till Miranda: påslakansett med Mumin ( har jag nämnt att vi är lite småtokiga i Mumin?) och hemmastickade vantar som kommer värma gott så småningom!

Ha det så gott! 
Kramar! 
Catta

1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Ja du, helgerna går alldeles för fort!

Visst är det så med IKEA besöken här oxå. Var länge sedan jag var där nu, snart dags för ett besök.

Vad kul med de nya stämplarna, sträck på dig lite extra! Kortet du gjort är jättefint.
kram Annika