tisdag 31 maj 2011

Kalaspinglan bjuder på tårta!

Halli Hallå!

Veckans DT-alster är ett kort med färgglada papper från Jillibean Soup och en av de nya Skymning stämplarna. Egentligen är det nog i det färgladaste laget för min egen smak men det kan ju vara kul att gå utanför sina egna ramar ibland! :)


För mer info om materialet finns hela inlägget i Scrapgalens Blogg!

Sista dagen innan jag börjar jobba... Skulle jag påstå att jag inte har ångest skulle jag ljuga. Inte för att det är så hemskt att jobba utan för att det är så mysigt att vara hemma med Miranda.

Men, men, det är bara bita ihop och fokusera på  positiva saker, som att bilen gick igenom besiktningen, jag har världens underbaraste familj och alla mammkilona är nu borta (puts väck, st 34-36 welcome back!)

Jag har hittat den hemliga formeln för att bli av med de sista envisa mammakilona. Formen lyder: Vara fysiskt aktiv på alla möjliga roliga sätt man kan, inget mjöl, inget socker. As simple as that! Inga mackor med mjukt bröd o inget godis, inga kakor osv. Kilona trollade bort sig själva i ett naffs!

Jag la om kosten i förtsa hand för att bli lite piggare. Har varit trött och hängig efter amning och sömnbrist. Emellanåt har det varit riktigt illa. Har inte haft energi till någonting och kännt mig riktigt deprimerad. Jag läste om Raw Food och blev sugen på att testa, så den senaste månaden ha jag ätit ca 50% raw food (färska grönsaker, frukt, nötter). Eftersom jag var vegetariant trodde jag att jag fick i mig tillräckligt, men vilken skillnad det blev när jag ökade mängden färskt! Både kroppen och huvudet mår bra! Jag känner mig mer levande nu helt enkelt. Och något som jag inte trodde man kunde få genom maten är att jag känner mig somom jag kommit närmre mig själv! Kanske är det för att man inte är drogad av socker längre, kanske är det en effekt av att ta hand om sig själv och ge sig själv bästa möjliga näring.

Raw food kanske låter trist men man kan göra sååå mycket gott på bara råkost! Googla på ämnet och kolla in alla fina bilder och smaskiga recept så förstår ni vad jag menar!

Hm, kanske ska jag ändra dagens rubrik till "Kalaspingla bjuder på raw food-tårta"! ;)

Ha en fin dag! Kram! Catta/eldhexan

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

VIlken inspiration jag fick nu!!
Tack för det, blev supersugen på rawfood!
Själv är jag så ofantligt dålig på att laga näringsrik och bra mat..
URUSEL är väl snarare ordet.
Men jag ska ABSOLUT googla på ämnet, för jag vet ju att många kändisar går på denna formen av diet.
Jag som älskar frukt och grönt borde väl kunna fixa det?..jah, vi får se!
Men hejja dej som gått ner till idealvikten igen!! :D
Skönt framför allt eftersom det låter som du mår så bra! :)

Och hejja dej för ditt finfina kort!
En härlig färgklick tycker jag! :D

Förstår din ångest vännen, men givetvis kommer du hitta tillbaka till dina gamla rutiner snabbt :)
LYCKA TILL!! :D

MÅnga kramar sötnos!

//Petra