söndag 8 maj 2011

Utmaning hos StampARTic

Idag är det sista dagen att skicka in sitt bidrag till StamARTics utmaning för maj månad. Temat är sommar/ picnic och den andra regeln är att kortet ska ha en annorlunda form. Det här tyckte jag lät himla kul så jag gjorde ett sagoinspirerat träd i fantasifulla färger.


Jag har ritat trädet och löven på mösterpapper och klippt ut. På löven har jag satt lite färgskiftningar med akvarellfärg. Motivet är Miranda sittande med blomsterkrans, en av mina stämplar från förra sommarens kollektion av "Skymning DESIGN"-stämplar. Den finns att köpa hos Scrapgalen! :) På trädstammen sitter en skylt som visar vägen mot "Midsommar".




Kuriosa: När jag ritade stämpeln hade tjejen två fötter. Men när jag skulle sätta in alla stämplar på samma ark som skulle iväg till tryckeriet var jag lite okoncentrerad så foten som hänger ner blev kapad! Så de stämplar som finns att köpa i Scrapgalens butik har bara en fot, men nu ritade jag till den. :)

Nu ska vi hitta på något kul utomhus i det fina vädret! Trevlig söndag!

Kramar! Catta/eldhexan

2 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

WOW, vilket kort! Jag blir helt stum av beundran.
Hoppas att allt är bra mer er.
kram Annika

Karin sa...

Hej vännen!
ååh vilket fint kort! Du är HELT makalöst duktig på att rita! Superfint! =)
*ler* tänk att du oxå har en musikkarriär (bakom) dig! hihi, vi kanske skulle plocka fram lite gitarrer å dra igång nåt ;)
Tror vi skulle rocka fett! :D
Hoppas ni har det bra!?
Freja fyller ETT år imorgon, det går så fort, så fort..
Ha en härlig kväll,många kramar K.