torsdag 5 maj 2011

Våren som kom av sig

Goddagens!

Efter ett par veckor med närapå sommarvärme har man blivit lite bortskämd. Tänk vad fort det gick att vänja sig av med vinterkläder! Men nu har visst våren kommit av sig lite. Egenetligen är det rätt fånigt att klaga på vädret, tycker det är rätt så charmigt med variationerna vi får uppleva här i vårt land. Men jag tyckte det var onödigt av hagelstormen att döda mina pellargonior och det tar emot att plocka fram Mirandas vinteroverall igen...
Men kan man inte vara ute hela dagarn kan man ju mysa inne med te, och om man har tid, pyssel! Nu har jag varit riktigt flitig i pysselrummet om kvällarna ett tag men jag får vänta med att lägga upp bilder tills mottagarna fått sina kort! Ett litet kort kan jag visa. Man vet ju aldrig men jag tror i af inte att födelsedagsbarnet som ska få följande kort brukar surfa runt på nätet. :)

Blå chipboardsiffror blev vita med hobbyfärg och fick lite bronsig stickles på sig. Fjärilar och frimärken fick också lite brnsglitter (utklippta ur Pion Designs klippark från serien "från mitt hjärta", det är även vintagebild och övrigt papper).


3d-kuddar under fjärilar, motivet och frimärken för 3d-effekt.

Nu ska Miranda gå och bada. Bäst att hänga med! :) Hon förstår så mycket nu! Jag frågade om vi ska gå och bada och då kröp hon genast iväg till badrummet!
Nu sitter hon där och ropar så jag får skynda mig! "Battä! Battä!" säger hon. Hon är ju bara sötast i världen!

Ha en fin dag! Kramar! Catta/eldhexan

2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

*haha* sötnosen! Visst är det härligt med de små liven när man kan följa deras små framsteg och upptåg! :D

Vet du vad Loke sa till Johan häromdagen?
Loke ville att Johan skulle skala en apelsin.
"Jag kan tyvärr inte", sa Johan (han har visst stora problem att ta sig igenom skalet på apelsiner)
"Men Pappa, du kan ju använda KNIV. Knasfis!"..
Hade Loke svarat då! ;)
*haha*

Ett fint kort du gjort till 92åringen! :D

Nu börjar vädret gå åt rätt håll igen känns det som, skönt!!

KRAAAAM

Karin sa...

hej vännen! Vilket fint kort du har gjort! Riktigt romantiskt..

Jag var ju en riktigt popstjärna förr i tiden *skrattar* jag spelade å sjöng i ett tjejband å vi spelade pop å rock å så sjöng jag i ett killband som spelade hårdrock... Men detta var ju ett tag sedan. (typ 20 år sedan hahahaha)
Hoppas ni får en härlig helg å att solen tittar fram,
kram kram!