torsdag 21 juli 2011

Min nya kompis Big Shot!

Just nu vet jag att ett glatt gäng med medeltidsklädda individer håller på att skåla in årets medletidsdagar i Kungälv. Hoppas de inte fryser i regnet. Liiiite önskar jag trots regn att jag var där... Men kanske, kanske åker vi dit en sväng på lördag! Och i år kommer jag ju i mina gamla klänningar igen så nu kommer jag ha svårt att välja vilken jag ska ha...vit och grön, mörkröd eller svart och roströd...  Och i morgon får jag väl kolla igenom tygförrådet o se vad jag kan knåpa ihop till lillan! Självklat måste ju också hon ha en liten medeltidsklänning om vi åker dit! =)

Nu ska jag ta o presentera min nya kompis:



Kompisen är en "Sizzix Big Shot". Vi leker rätt bra ihop så jag måste  ju visa upp mitt första alster där jag använt den tillsammans med dies fån Nellie Snellen. (stort tack till StampArtic och Kortgleder för de fina diesen jag vann för ett tag sedan)
Stämpeln är en av "Skymning-stämplar" jag ritat för Scrapgalen. Säljs i butiken
här! Och de underbara rosorna fick jag av gulliga Karin/Essmo i en liten bukett med massor av rosor och knoppar när hon var här och hälsade på tidigare i somras!


På nästa kort, ett DT-alster för Scrapgalen, har jag använt en annan stämpel från "Skymning Design". Tulpanstämplarna går visst väldigt bra i butiken! De och ett par andra stämplar sålde slut och fick ombeställas! *glaaad*




 Antecnkingspappret i bakgrunden kommer från min morfars gamla läkardagbok från 1951. Han hade aldrig börjat skriva i den och jag tyckte det var synd att låta den bara ligga oanvänd så nu har jag börjat använda de vackra sidorna till pyssel. Just att det är en dagbok gör ju sidorna extra  användbara då det står datum överst på varje sida! Mönsterpappret "Love Letters" (Echo Park) kommer från Scrapgalen.

Dags att fylla på temuggen och bänka sig i pysselrummet igen: har ett bebiskort att tillverka! *myser* Bebiskort är så himla kul att göra... vet inte om det är just glädjen över det lilla undret i sig eller om det bara är att temat är roligt i sig, men det är antagligen en blandning!


Tjingeling!

7 kommentarer:

onkis sa...

Hej!
Va kul att du lämnade en komentar inne på min blogg så jag hittade hit till dig.
Så mycket fin du har gjort, och din dotter är alldeles bedårande söt.
Ha en fortsatt trevlig kväll.

Annika kort & gott sa...

En ny kompis som denna är inte fel, kan tänka mig att ni kommer ha mycket kul ihop!

Korten är superfina. Kul att kunna använda något "som ingen annan har" på sina kort.

Hoppas att ni kommer iväg på lördag och att det blir fint väder. Glöm i så fall inte att ta lite bilder så vi får se.
kram Annika

Gittans Pysselsida sa...

Väldgt mycket fint hos dig....
jag har kompisen till din kompis...förstår inte hur jag klara mig utan..........Han är toppen
Hoppas du får en fin helg utan regn
Kram Inga

Cath. sa...

Å, grattis till nya kompisen, har en likadan och är sååå nöjd!
Underbara kort du gör! Jo, den där tulpanstämpeln är så fin och verkar användbar så jag tror nog att jag ska klicka hem en sån jag med. Kramar!

Petra/Paradise sa...

Du gör dej verkligen förtjänt av en ny liten vän/familjemedlem! :D
Hoppas ni får många roliga och händelserika år tillsammans ;D

Korten du gjort är hur fina som helst!! WOW WOW WOOOOW!
Och så snyggt det blev mer ramen du gjort med hjälp av diesen du vann :)

Hoppas inte åskovädret som vi hade här inatt även härjade i Kungälv för då tycker jag förfärdigt synd om dem.
Det var det värska ovädret på många många många många år! Såååå himla häftigt och läskigt på samma gång.

Trevlig helg sötnos!

KRAM Petra

Marita Johansson sa...

Va kul med en ny "kompis".
Har själv en Big Shot men min är inte lika snygg som din, min är blå

Snygga kort

Yvonne sa...

Halloj och stort tack för besöket hos mig. Jag har en mall till såna rosetter. man kan göra i 3 storlekar, mycket fiffigt.
Superfina kort.
Jag har också en ny "kompis" men min heter Vagabond.
Ha det gott!
Kram//Y