måndag 14 februari 2011

Kram på alla hjärtans dag!

Hejsan!

Efter en mycket seg helg där både jag och Miranda haft feber och hosta och allt annat trevligt som en rejäl förkylning bjuder på, är vi äntligen på benen, om än något snuviga och möra... Förra helgen låg Mattias i samma sjuka. Nu hoppas vi på en FRISK helg nästa helg... :)

Årets alla hjärtans dags-pyssel kommer här! Först ett kort till min älskade man:

Motiv: egenritat, färglagt med akvarell på tub.

 Nästa kort ska Vincent få. Det har jag ju redan visat upp men  för att fylla ut lite visar jag det igen! :)
Motiv: egenritat, färglagt med akvarell på tub.
Lilla Miranda får inget kort... men hon får vara med på ett litet hörn ändå. Här sitter hon och tittar på fåglarna som vi lagt ut bröd till:
 

Nu är hon 8 månader och en ganska stor tjej. Hon vet vad "lampa" och "pippi" är. För ett år sedan kunde vi känna hennes rörelser i min mage och vi längtade väldigt mycket efter att få träffa henne. Det var en lång och krokig väg vi fick vandra för att äntligen få en lyckad graviditet så vi vågade nästan inte tro att det skulle bli något barn innan hon var född och hos oss på riktigt. Graviditeten var därför vääääldigt lång och funderingarna många, men kärleken till det liv som växte inom mig var också väldigt stark. Det är den blandningen av känslor jag har försökt få fram i nästa alster, en LO:


Detalj:



Nu ska jag gå och titta på ett filmklipp som Vincent har gjort. Han är riktigt duktig på att göra filmsekvenser ur spel, redigera dem i videoredigeringsprogram och lägga till musik. Ska lägga upp en länk till hans Youtube-kanal så ni kan kolla in dem!

Ha en mysig Alla hjärtans dag!


Kramar! /Catta

7 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Ursöta kort!!!
Det ena har vi ju redan sett som du säger, men vi ser det GÄRNA igen!!! :D
kortet till Mattias är urfint!!! MUMS!
Bedårande små fåglar och färgerna är så fint!!
Oromantisk jag är som inte ger kort till min man...ever typ ;)

Tråkigt med förkylning och feber!
Feber var...hum?..säkert 7 år sedan jag hade sist..om inte längre.
Har det nästan aldrig! (men ibland kan jag nästan önska att få ha det lite oftare) *fniss* ;)

MEN MÄNNSKA! EN LO!?! Vilken fin!!
Och vilken härligt vacker kvinna på fotot! *blink*
Finns det något vackrare än gravida kvinnor?!! NÄ Tror faktiskt inte det!!

Grattis till lillskrutta på 8 månadersdagen!!!

NU ska jag mumsa i mig en Alla Hjärtans Dag-bakelse jag fått av min söta make och titta på Top Model!! *hahaha* ;)

KRAAM

Annika kort & gott sa...

Helt ljuvliga alster, motivet du ritat på kortet till mannen är otroligt fint!

Layouten är verkligen fylld av känslor och så fin, fotot är fantastiskt vackert!

Hoppas att ni snart är pigga och krya igen.
kram Annika

Karin sa...

Hej vännen!
Men vilket vackert kort! Jag som inte ens kan rita en streckgubbe, sitter med öppen mun var enda gång du har målat något -shit va bra du är! =)
å SÖTISEN, visst går tiden så himla snabbt?! Sååå goa dom är nu!

Layouten; var skall man börja!? Känner igen känlsan, oron,tankarna, längtan.. åå gillade denna så mycket ! å vilket vackert foto! =)

Här avlöser sjukdomarna varandra =( Saga feber IGEN förra veckan, Freja är gööörsnuvig å hostar, idag är det stackars jag som hostar å har ont i halsen.. (kan oxå vara sviter från en fest, den första på 2 år, men ändåååå *Ler*)

Barnen hinner väl ta studenten innan vi får ihop det. *asg*
Ooops, måste ta en tjutande Freja,
kram på dig!! =)

Karin sa...

Hej,

vilken fin blogg du har. Gillade layouten mycket, vacker och känslofylld!
Karin

Saga sa...

Vilket fint kort på dig och magen! Vi har tänkt gå och fota oss hos någon fotograf, både familjefoto och nått gravidfoto (mamma och pappa har gett oss det i present så nu gäller det bara att det blir av hehe)

Hoppas ni får en bra helg! Kram, kram

Unknown sa...

Såå söta kort :) Och din LO är underbar, känner igen den där känslan.
Hade en lång och brokig väg vi med innan vi fick till vår lille Elliot nu 4 år :)
Önskar er en trevlig helg och hoppas ni är krya nu / Kram kram

Unknown sa...

Kikar in för att önsk en trevlig helg / Kramis