måndag 7 februari 2011

Vårens första tulpaner!

God kväll!

Dagarna blir längre och längre och jag tror minsann temperaturen hållt sig ovanför nollan en hel vecka nu. Till och med inlandsisen på grannens del av gångvägen har töat bort, och DET om något måste ju vara ett säkert vårtecken! ;) Jag tänkte ge våren en liten puff i rätt riktning med en färgsprakande tulpanrabatt och ett gäng fjärilar på ett födelsedagskort till en som firar 76 vårar i mars. Det finns ingen risk att han skulle kika här så jag kan lägga ut det till allmän beskådan utan oro för några förstörda överraskningsmoment. :)


Tulpanrabatten har jag ritat själv och färglagt med akvarell. Chipboardfjärilarna har jag färglagt med hobbyfärg och akvarell. 

Jag brukar med skräckblandad förtjusning följa vad Simon & Thomas hittar på i sina inredningsprogram. Just idag skulle de göra om ett rum till Tomas Di Leva. Han blev nöjd med sitt gula rum men jag hade nog förväntat mig ett ljusare och lättare rum... När jag tittade på det kom jag att tänka på att det var flera månader sedan jag mediterade sist... det är konstigt hur man ändrar sina vanor genom livet... Men nu fick jag plötsligt en stark längtan efter att släppa loss Di Levan inom mig! Jag ska absolut ägna ett par timmar åt yoga och meditation den här veckan. Tror det är precis vad min kropp och mitt sinne behöver efter den här vintern!


Kram! Catta/eldhexan

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Meditation och Yoga är inte något jag testat på.
Kanske skulle vara något för mig känner jag..för just nu är jag hemma med en totalt fucked up mage..å jag tror det beror på stress.
Men så länge jag hela tiden har en massa projekt och måsten så kan jag ju inte koppla av.. :/

Kortet är bedårande! Söt tulpanrad och dina färglagda fjärilar är jättefina!

Förstår att det inte blir något NÄssjö för eran del den 26 mars om ni åker till varmare breddgrader ;)
Andzrej´s film "Johan" har premiär, så jag tänkte gå på den då.
Så kommer det bli mingelfest därefter :)
SÅ det var jättesynd (för min del) att ni inte kunde komma..

KRAAAAM