fredag 2 september 2011

Sommarens skörd

I dag var det 9 grader när jag huttrande satte mig i bilen och körde iväg till tåget. Ratten var kall och perrongen var iskall. Med iskalla fötter och händer steg jag in i värmen på jobbet 50 minuter senare men värmen i min kropp kom aldrig tillbaka. Efter en lång frusen dag på jobbet sitter jag med stickad tröja och dricker te. Men fötterna är fortfarande djupfrysta... Någonting säger mig att jag inte alls kommer klara mig från den övriga familjens förkylning trots att jag hade bestämt mig för det. :/

Bortsett från förfrusna tår o händer var det en otroligt vacker morgon! Gyllene ängar i soluppgång, dimslöjor, blanka sjöar... hade lätt kunnat hoppa av tåget o tagit en fotorunda istället! Ja, med fodrade gummistövlar, vinterjacka o vantar i så fall! :)

Här kommer ett par kort som jag gjort i sommar. Det första var till en familj som flyttat till ett eget, alldeles nybbygt hus. Och jäklar vilken mysig o snygg inredning de fått till, en blandning av goth, rokoko, lantligt och shabby chick....heeelt min smak. Blev inte alls avis...


 Jag visste ju att vi har ungefär samma smak så jag njöööt av att få arbeta med de mörka damaskpapprena och det lite shabby fjärilspappret! Det syns lite illa på fotot men under varje ros hänger en liten nyckel. Bokstäverna är de första bokstäverna i familjemedlemmarnas namn.













Nästa kort är ett choklad- och fika-inspirerat födelsedagskort till min underbara brorsdotter Saga som fyllde i aug:





















Nu är det filmtajm! Dags att masa sig över till soffan! :)

Trevlig helg! Kram!

4 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Jag hoppas att gårdagens frusenhet försvann över natten, annars hoppas jag att du kryar på dig snabbt.

Korten är superfina båda två!
Hoppas att du får en skön helg.
kram Annika

Marita Johansson sa...

Ja nu börjar det bli kallt.
Tycker att det är liite förtidigt.
Snygga kort

Petra/Paradise sa...

Hej gumman!
jag hoppas så att du inte gick å blev förkyld efter detta inlägget.
Många krya på dej-kramar från mej!!

Vilka underbart fina kort du gjort!!
Söta detaljer på det första kortet med de hängande nycklarna och bokstäverna :)

TA hand om dej stumpan så ses vi snart!! :D

kramisar

Karin sa...

Hej vännen!
Åh va längesedan jag tittade in nu, förstår inte var tiden tar vägen?!

Vilka härliga kort! Jättefina!
Hoppas verkligen inte att du blir sjuk, det är ju rekordträff på lördag! Skall bli så jäkla skojsigt!

Ha en riktigt härlig vecka,
massa kramar!!