måndag 19 september 2011

Pysselhelg!

Jag har haft en helt underbar helg! Men alldeles för kort som vanligt... Fredagen började med att mysiga familjen Söderström kom och inkvarterade sig hos oss. Efter en massa trevligt snack kom vi i säng, ganska sent, trots att vi skulle upp tidigt på lördagen. På lördagen åkte nämligen fru Söderström, dvs Petra/Paradise, och jag iväg på Rekordträffen i Mölnlycke och pysslade från 10 på fm till runt 20 på kvällen. Det var sååå kul och väldigt inspirerande att sitta med Petra! Och jag fick faktiskt gjort en hel del! Mer än vad jag hade räknat med i af! 1 kort blev och 1 enkel tavla blev klar. En LO hann jag inte riktigt färdigt med. Jag lånade flitigt av Petras stansar, dies och lite annat smått och gott. Tack, vännen! :)

Motiv: Linnéa i trädgårdslandet- Skymning Design. Finns att köpa hos Scrapgalen! Tack för lånet av den fina hörnstansen, Petra!

Puss!
 Detta var ju min första "stora" pysselträff. Det var himla kul att kika runt på vad alla höll på med. Jisses, vad duktiga folk är, det var så kul att se allt som pysslades fram under dagen! Jag blev väldigt peppad av den här träffen och känner att min pyssellust fick en liten nystart! =)

 Här är lite bilder jag tog under morgonstöket på söndagen innan Petra, Johan o Loke skulle åka hem:


Kompisar i soffan! Söta Loke och Miranda.


Vackra Petra med Loke. Miranda kollar in att alla sköter sig under fotograferingen.

Hittar du nå´t kul i kylen, Johan?

Sängbus!

Miranda myser på gästernas madrass, med Petras hårborste.

Tack söta, goa Petra m familj för att ni kom!


Nu har jag varvat ner efter en smått hektisk måndag: på förmiddagen försökte jag beta av så många patienter jag kunde på strokeavdelningen och på eftermiddagen åkte jag in till Göteborg på handledarträff. Snart är det dags för en ny period då sjukgymnaststudenterna från Götebrogs Universitet ska ut på praktik och jag brukar vara handledare när de gör sin placering i "neuro". Ser fram emot studentperioden, det är alltid kul och väääldigt lärorikt! Helt plötsligt måste man fundera på vad man gör med patienterna egentligen... ;)

Kram på er! Catta/eldhexan

2 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Det låter som en kanonhelg! Kan tänka mig att det var en upplevelse att vara på sin första träff och dessutom en så stor.

Kortet är superfint!
kram Annika

Petra/Paradise sa...

Åter igen Catta, tusen tack för att vi fick komma och bo hos er och att jag fick pyssla ihop med dig på Rekordträffen! :D
Hade jätteroligt!! :D

Kortet blev så himla fint och så även tavlan OCH layouten!! :D

Härligt att du fick en liten nystart i pyssleriet! Det är en sån härlig känsla när man får det :)
Men så var ju inte vädret varit det bästa sedan vi kom hem därifrån heller ;)
Shit vad det ÖSREGNADE på söndageftermiddan/kvällen!

Höll nästan på att glömma, fina foton du delar med dig av :)
Miranda är sån sötnos! <3

Många många kramar Petra