söndag 19 december 2010

Julkort 3

Har ni åkt någon pulka ännu? Det har inte jag men Miranda och jag gick i alla fall med Vincent till pulkabacken och tittade på i går. Och det var ingen nådig pulkabacke! Här i Gråbo har vi ett par grustag och där kan man hitta de grymmaste backarna man kan tänka sig. Jag vet inte om jag börjar bli gammal och harig men jag var lite nervös för att pojken skulle skada sig så brant var den, men det gick ju så klart bra, men det gick undan må jag lova! Nästa gång ska jag också testa! Håll en tumme för mig är ni snälla....;)

Den här helgen har jag suttit hela kvällarna (o nätterna) och pysslat julkort! Först tänkte jag hoppa över i år. Har haft så himla mycket på gång den sista tiden (målat stolar, sytt gardiner, haft kalas mm) så jag ville inte lägga en massa tid på det. Men i sista minuten ändrade jag mig och ville skicka åtminstone några personliga julkort. Dessutom hade jag ju köpt så himla fina julpapper som jag var sugen på att pyssla med. :)
Men bilder på detta kommer senare!

Här kommer istället 3 två DT-kort jag gjort med mestadels material från Scrapgalen:


Stämpeln heter "Alvpojke i ljussken" och är från mitt eget stämpelmärke "Skymning Design" och går att köpa hos Scrapgalen här.
Öppnat ser kortet ut så här:



Nästa kort är vikt som en liten påse och är dekorerat med bla canvasdetaljer:




Och det tredje kortet är en isig historia med lilla Miranda (även detta en stämpel  från Skymning Design som jag ritat) som promenerat ner till sjön där hon står och tittar på en snöflinga som landat på hennes hand. Isen är så blank att hon kan spegla sig i den. Men, ja, det går ju inte spegelvända stämpeln så man får ha lite fantasi när man tittar på kortet! :)


Snön är gjord med snöpenna från Panduro. Närbild på motivet:



Isen har jag gjort med Glossy Accent och Crackle Paint.


För mer info om materialet kan du läsa inläggen i Scrapgalens blogg här och här!

Nu ska jag gå och skriva klart kuverten till julkorten och fylla på muggen. Nej, idag är det inte te utan kaffe som gäller! ;)

Kram på er!


Catta

Ps: vill ni titta på förra årets julkort hittar ni dem på min gamla blogg, skymningslandet.net:

http://skymningslandet.net/Frameset3.html Ds


2 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

VIlka fina julkort du gjort gumman!
Älskar färgsättningarna i dem alla!

Blev mest kär i påskortet denna gången!
Tycker det är så fint med lite "enklare" julkort.

Snyggt med spegelbilden! Häftig effekt :D

JOdå, pulka har Loke å jag åkt i parken som ligger strax bortom vårat hus.
Vi åkte tillsammans i pulkan! Hur roligt som helst! :D
Så passa du på att åk nästa gång!! ;)

Ta hand om dej sötnos!

KRAM Petra

Annika kort & gott sa...

Visst är det härligt att åka pulka i all snön!

Dina kort är ljuvliga. Kanske ska du ta efter mitt initiativ och göra ett kort i veckan eller liknande nästa år så du slipper stressen?
kram Annika