torsdag 2 december 2010

I vårt hem

...pågår förvandling! I våras när jag var hemma med havandeskapspenning påbörjade jag ommålning av köksmöblerna från "antikbrunt" till vitt! Det gick sådär...var ju rätt handikappad pga foglossningen så nu har stolarna stått halvmålade i ett halvår. Nu kände jag att jag måste ta mig tid att fixa till resten så detta är mitt kvällspyssel nu för tiden! Förrutom att det är så f*b*nn*t kallt på köksgolvet är det riktigt kul! =)

  
Det känns som om det så himla längesedan jag var gravid och nu det känns som om Miranda alltid har funnits hos oss! Och samtidigt så ser man hur hon förändras och utveckals hela tiden och allt går så fort! Nu är hon snart 6 månader och sitter här och äter gröt.

Foto: Mattias Holmberg

Gröt är så himla gott och ska helst ätas med hela ansiktet! ;) Det är så kul att hon kan sitta med vid bordet i sin egen stol nu. Det tycker hon själv med. Att ta av sig haklappen och banka med saker i bordet är också ganska kul! :)

Världens enklaste inbjudningskort kommer här:



Väldigt enkla men jag gillade att göra bakrund med mina nya stämplar med rosor som jag köpt på Panduro. I settet (Sweet Sin) ingår även en dödskalle men jag kände att det var inte rätt kort att använda den på, dessa skulle jag nämligen skicka till familj o släkt... :)

På tal om inbjudningskorten... Mattias postade dem i Göteborg och dagen efter kom ett av dem hem till oss istället för min bror i Uppsala. Vet inte vad Posten tänkte på där, adressen och frankeringen var korrekt. Så jag skrev en liten hälsning till Posten om att det inte skulle till avsändaren och la det på lådan en gång till. 
Samma dag ringde brevbäraren på dörren och hade med ett paket jag normalt skulle ha fått hämta på  macken. Snacka om service! Nu var jag ju tvungen att omvärdera min inställning till Posten! Trevligt företag det där! Eller...var det där med paketet vid dörren en liten kompensation för det försenade brevet? VET posten vem jag är? Har de ögonen på mig??? Usch, vad läskigt...posten ser dig...spioner i brevlådorna och kamera i brevbärarens cykellampa... Jag visste väl det, brevbärare är inte att lita på, bäst att se upp med dem...

Nu ska jag dricka klart mitt goda te och se på slutet av Lyxfällan (alltid lika kul att se hur folk klantat till dig det för sig) Ska också bli intressant att se vilken tid som blogger säger att jag publicerade detta inlägg, det brukar diffa på ett obestämt antal timmar...jodå, jag har kollat tidsinställningarna...


Trevlig Kväll!
Kram! Catta



4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej där, roligt men tidskrävande att måla om möbler, här har du en till som är medveten om det :)
Men fint blir det när det är klart :)
Haha så söt hon är lilla Miranda, ja du det är en härlig tid det där :)
Inbjudningskorten var jättefina, ibland är det enkla det snyggaste..
Önskar dig och din familj en trevlig helg / Kram kram

Petra/Paradise sa...

Visst är det roligt att måla om möbler!!! Det blir lite förnyelse i hemmet! (bara jag slipper slipa skiten innan..det är nåt av det tråkigaste jag vet!!) ;)

Vilka fina kort du gjort! Även om de är enkla är de superduperfina!!! :D

Japp, de där brevbärarna är då INTE att lita på!! Visst spionerar de. När man minst anar hittar man en i duschen när man själv står där!......jah...det nåt.. ;)

SÖtistjejen!! Vad duktig hon är! Det är så roligt att få följa deras utveckling! HEjja Miranda!!!

Får passa på att önska en trevlig helg!!

STORA KRAMEN

Petra

Karin sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra!
Va snyggt det blir med stolarna även om det är riktigt tråkigt med allt arbete ;)
Stora tjejen Miranda är, äter på bra ser jag. Söt hon är! Även Freja har fattat det här med mat nu å har börjat äta mer å mer. Visst går tiden så himla snabbt!
Igår kom vårt kök *jippie* men innan bi kan sätta in det skall målarn fixa lite å han är hemma med sin son som är sjuk.. Men men så kan det gå, ofta det är så att man skall vänta på hantverkare ...
Jättefina kort även om dom är enkla.
Hoppas ni får en härlig helg
Många kramar!

Karin sa...

Förresten ang posten så tror jag att dom är onda rätt i genom *asg* kram!